Prima Pagina
Stiri
Contact
Caută
Pagina Frate
Statutul asociaţiei
Corespondenţă
Petiţii
Cerere de aderare
Propuneri de acte normative
Legi, acte normative
Articole de presă, comunicate
Forumul ATRT
Capsula Catalitica MPG-CAP
Nu sunt voturi
Reclamatie CNADNR pod Vanatori, DN 13 A, E-578, 2oo8
luni, 14 aprilie 2008
C t r e
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
COMPANIA NAIONAL DE AUTOSTRZI
I DRUMURI NAIONALE DIN ROMÂNIA – CNADNR

Spre tiin:
Ministerul Transporturilor
Comisia European – Mr. Jacques Barrot
Parlamentul European – Domnul Sógor Csaba
Direcia Regional de Drumuri i Poduri Braov- DRDP
Consiliul judeean Mure
Consiliul judeean Harghita
Secia Drumuri Naionale Harghita


    Având în vedere reclamaiile operatorilor de transport rutier din cadrul Asociaiei Transportatorilor Rutieri Transilvania – ATRT, V informm despre situaia deazastruosas a strii drumurilor naionale i nu numai, din judeul Harghita, Covasna i Mure, rugându-V respctuos s binevoii a lua msuri de remediere a deficienelor semnalate mai jos.

    Plecând de la faptul c infrastructura rutier din judeul Harghita este sub orice critic, cu toate c cei responsabili din zon îi fac datoria în limita fondurilor acordate, totui organele de control ai CNADNR sunt cei mai duri cu operatorii de transport, aplicând amenzi de ordinul sutelor de milioane, fr nicio ezitare, neluând în considerare nici faptul c drumurile naionale sunt aanumite „ arturi rutiere” pe care circulaia mijloacelor de transport prezint un iminent pericol social.

a)Cu toate c pe hârtie, prin judeele Covasna, Harghita, Mure i Bistria Nsud trece aanumitul drum european E-578 între Chichis(CV) – Bistria (BN), în realitate lucrurile stau altfel, deoarece pe acest drum „european” circulaia este practic imposibil, existând gropi de 5o – 6o cm adâncime, mai ales pe tronsonul Toplia – Reghin, ceea ce pune în pericol sigurana circulaiei.

b)Anul 2oo6 a adus i un pic de bucurie transportatorilor, datorit faptului c s-au reabilitat drumurile DN 13 A ( între Miercurea Ciuc i Blueri) i DN 13 B ( între Gheorghieni i Praid), îns în mai puin de doi ani, i aceste tronsoane de drum s-au degradat, existând poriuni pe care circulaia este imposibil. Oare, administratorul drumurilor i constructorul nu se fac vinovai de cheltuirea banilor publici i a fondurilor europene, fr un contraserviciu corespunztor ? De ce numai transportatorii sunt vinovai, când OG 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor stabilete foarte clar obligaia administratorilor de a asigura o stare tehnic bun a drumurilor publice ? De ce sunt amendai tot transportatorii dac nu respect întocmai prevederile OUG 15/2oo2 privind taxa de utilizare a drumurilor, când drumurile sunt impracticabile?

c)Transportatorii rutieri sunt foarte revoltai de faptul c s-a introdus restricie de circulaie autovehiculelor de transport marf care depesc 1o tone pe podul din localitatea Vântori ( MS) pe tronsonul de drum “naional” DN 13 C ( între Vântori i Bisericani (HR), fr s fie anunai sau informai despre aceast restricie. Fiind cunoscut faptul c DN 13 C se afl în curs de reabilitare i anul acesta trebuie predat circulaiei, totui, imediat dup intrarea pe acest tronson din direcia Sighioara sau Braov, transportatorul este întors i este obligat s fac o ocolire de 1oo-15o km, pentru a ajunge la destinaie. Desigur atât organele de control ai CNADNR i ai Poliiei Rutiere stau de paz i aplic amenzi usturtoare celor care îndrznesc s foloseasc podul de fier din localitatea Vntori, acest loc fiind un punct de satisfacie total pentru organele de control, dornici s sancioneze transportatorii. Am auzit c Austria, constructorul acestui pod a anunat autoritile noastre despre faptul c podul a ieit din termenul de garanie i nu-i mai asum nicio responsabilitate, îns i în anul 2oo4 s-a procedat în acest fel, urmând ca în urma unor intervenii, s se ridice restricia de circulaie. Pentru a evita o serie de probleme economice , sociale i juridice, rugm autoritile abilitate, s ridice restricia impus pân la reabilitarea total a drumului DN 13 C, ceea ce înseamn doar câteva luni. Suntem convini de faptul ca acest pod din fier poate rezista înc 6 luni, aa cum a rezistat peste 11o ani, coeficientul de siguran permiând acest lucru, eventual s se fac o expertiz de specialitate în acest sens.

    Nu intrm i în alte amnunte privind starea dezastruoas a celorlalte drumuri din zon, îns având în vedere cele de mai sus, V rugm s binevoii a lua msuri de remediere, deoarece transportatorii înregistreaz imense daune materiale i nu-i vor mai achita c/v rovinietei, iar nesoluionarea problemelor prezentate mai sus, este mai “duntoare” decât înfiinarea aanumitului “ inut Secuiesc”, prin izolarea complet a acestei regiuni.

    Fiind convini de intervenia Dvs. prompt, V mulumim pentru înelegere, ateptând poziia Dvs. privind luarea msurilor adecvate.

Miercurea Ciuc, la 25.o3.2oo8.
Cu deosebit stim i consideraie,
Preedinte ATRT, Orban Laszlo