Prima Pagina
Stiri
Contact
Caută
Pagina Frate
Statutul asociaţiei
Corespondenţă
Petiţii
Cerere de aderare
Propuneri de acte normative
Legi, acte normative
Articole de presă, comunicate
Forumul ATRT
Capsula Catalitica MPG-CAP
Nu sunt voturi
Prefectura HR - reclamatie Tepuc si Blentesi
luni, 14 aprilie 2008
C t r e
PREFECTURA
JUDEULUI HARGHITA


În atenia Domnului Prefect STRUJAN CONSTANTIN

Spre tiin: Ministerul Internelor i Reformei Administrative
Domnul Csibi Magor- deputat europarlamentar - Bruxelles
Mass - media

    Stimate Domn Prefect,

    Permitei-ne ca în numele Asociaiei Transportatorilor Rutieri Transilvania – ATRT s V informm despre faptul c am înregistrat numeroase reclamaii privind modul prin care sunt deservii clienii la Serviciul Informatizat al Persoanei Harghita – Secia Înmatriculri Auto, rugându-V respectuos s binevoii a lua msuri în vederea eliminrii acestor deficiene.

    Cu toate c la intrarea în imobilul în care funcioneaz acest serviciu, este afiat lozinca prin care se anun o „ servire de calitate „ i „eliberarea documentelor solicitate în termen de 2 ore” , lucrurile nici pe departe nu stau aa, fiindc angajaii acestui serviciu, nefiind familiarizai în domeniu, cu arogan maxim dau informaii cu privire la anumite documente ce trebuie s conin dosarul în cauz. Clientul fiind ( dez) informat, rezolv sarcina primit de la lucrtor, iar când se întoarce, din nou este informat c mai sunt unele documente care lipsesc din dosar, astfel trec zilele, chiar sptmâni, iar clientul, fie persoan fizic sau chiar transportator, este plimbat prin labirintele birocraiei harghitene, de la notari la REMAT, de la vam la primrie, de la Trezorerie la banc, .a.m.d.

    Menionm c la sediul instituiei NU EXIST niciun afi sau material informativ cu actele ce se solicit pentru soluionarea cererilor.

    Trebuie s menionm i faptul ca la începutul anului 2oo7, dup intrarea în vigoare a taxei de prim înmatriculare, din cauza angajailor instituiei reclamate, un numr mare de autovehicule, majoritatea autobuze i autocare nu s-au putut înmatricula, angajaii furnizând informaii confuze referitor la înmatricularea acestora: o zi au afirmat c se pot înmatricula, a doua zi au dezminit, astfel solicitanii au înregistrat imernse daune materiale. La solicitarea firmelor de transport de a înregistra cererile de înmatriculare, delegaii pur i simplu au fost alungai, fr s onoreze solicitrile.

    În ziua de o9.o4.2oo8., în urma unei reclamaii din partea unei societi de transport, preedintele ATRT s-a prezentat personal la eful acestei instituii, D-l epuc Florin, care l-a invitat în birou pe domnul Blente, responsabil cu probleme de înmatriculri, probabil. Preedintele asociaiei a prezentat un caz punctual, iar la solicitarea de a prezenta un act normativ prin care se cer anumite acte, dup o discuie mai aprins, cu chiu cu vai i-a fost prezentat o adres intern ce completa Ordinul 15o1/2oo6, îns fr s aib caracter de act normativ. I s-a precizat ca dosarul respectiv trebuie completat cu o declaraie notarial, altfel dosarul era complet. Dup completarea dosarului cu actul solicitat, reprezentantul societii de transport a mai fost întors de dou ori pentru a mai aduce i alte acte, cum ar fi: factur despre predarea la REMAT a unor caroserii de autobuze. Când actul a fost prezentat, lucrtorul a fost întors s mai aduc de la REMAT înc o adeverin c caroseria respectiv a fost distrus, probabil va urma i o alt adeverin de la vreo firm chinezeasc, care eventual a topit i a prelucrat fierul vechi ! Probabil, acesta era rspunsul ( rfuiala ) la reclamaia preedintelui, care a încercat s apere interesul transportatorului reclamant !

    „Specialitii„ de la înmatriculri, foti miliieni, aproape fr excepie (care nu cunosc meserie dar au motenit comportamentul de miliian), nici nu tiu c autobuzul nu are asiu, caroseria fiind construit din profile speciale, care nu se mai pot refolosi, îns numeroase documente sunt solicitate abuziv, fiindc în fiecare siolicitant ei vd un infractor, în loc s respecte legea i s asigure a servire ireproabil, conform lozincii de la subsolul cldirii.

    Este strigtor la cer comportamentul acestor angajai, de la efi, la angajai. Apropo: în ziua de o9.o3.2oo8, orele 13,48 preedintele ATRT a dat un telefon la acest serviciu, dar a fost categoric refuzat, fr s tie din partea cui, care a comunicat c „ eful este plecat i el nu cunoate problemele”.

    Acestea sunt instituiile publice i angajaii care sunt pltii din banii notrii. !
    No comment !
    Fiind convini c vei lua msurile cuvenite, ateptând rspunsul Dvs., V mulumim pentru înelegere i sprijin.

Miercurea Ciuc, la 1o.o4.2oo8.

Cu deosebit stim i consideraie,
Preedinte ATRT,
Laszlo Orban